Khamis, Oktober 01, 2009

kisah raya aku..

dah lama naik keje.tapi blog aku tak hupdet2..dasat tol malas aku..hahaha
aku bagi ringkas jer yer..jom! kita layan gambo..kalau rajin aku selit2 ar citer..


RAYA PERTAMA..




tema baju aku lebih kurang dengan haziq..warna lain sket..jalur2 pun lain kot..




aktiviti ni wajib.raya pertama pas gi rumah atok ke rumah MAK NGAH aku (kakak mak aku).beraya di sana...








pas raya rumah mak ngah aku.mak dah awal2 cakap nak gi pontian.dia nak raya rumah adik dia (MAK ANDAK).layan kan jer..

yang ikut konvoi aku. adik lelaki mak aku (PAK TAM) n keluarga..



ni la MAK NDAK aku..yang berskaf hitam yer..



ni masing2 dah bergegas nak balik..ayah aku ada tahlil pastu dia akan memulakan rombongan Marhaban nya..so kena sampai kg sebelom maghrib..

aku 1 keta dengan ayah aku coz keta aku abg long aku guna untuk balik beraya belah bini dia kat jengka, pahang.aku lagi suka jadi penumpang.mana tak nya senang nak membuta.hahaha
tak sampai setengah jam aku dah belayor dah.sedo2 dah sampai bandar batu pahat..ish..ish..ish..dasat tol..

haziq tengok aku tido dia pun sama naik tido.kami sampai rumah ngam2 azan maghrib berkumandang. ayah aku terus bersiap2.sementara tu aku mandi kan haziq untuk ikut marhaban bersama ayah aku.okie dengan adam pun join sama..

marhaban malam tu disambung ker raya kedua.bila budak2 tu balik dari marhaban aku kena lap kan haziq sebab nya badan dia dah naik melekit dah dengan peluh.main lebih ni..siap ganti baju tido.merengek nak join adam n okie main bunga api..layan kan jugakkk.jangan ko ngigau sudah..







happy ok dapat main bunga api...dah agak2 aku malas nak nunggu.aku wat pengumuman kat budak bertiga nih. "sapa lambat masuk rumah makcik (aku) kunci pintu.." terus aku lari.hahaha...
tak bagi muka langsung.bila dengar jer macam tu mencecet si adam n okie ikut larisama.sebab dia orang takut gelap..si haziq ni yang tak tau pa pe pun sama lari..layannnn





akudankehidupan: kisah raya ke-2 sambung esok eh..penat ar..(wah!boleh g tu?)hehehe

Tiada ulasan: