Rabu, Januari 28, 2009

4 hari 3 malam

tengok la gambo yer.....


24/01/2009



ni dalam perjalanan balik kampung..masa ni baru tiba tol skudai jem leh tahan...sekitar 6.45ptg..

9.15mlm sampai bandar Batu Pahat..musim perayaan nak rempit tak leh la kan...


aku sampai rumah yang ada kakak n mak aku jer..abg2 aku keluar dengan bapak aku gi mancing udang galah..ni la hasil nya


ni 'ikan bulu' kata bapak aku la..ni kategori ikan sungai.bapak aku kata ikan jenis ni susah nak dapat..sedap gak isi ikan ni..sory gambo berdiri lak..
25/01/2009


ni menu hari ahad..udang masak tom yam..sedap..aku tak makan pun sebab tak de mood..menu2 lain kari ayam n sayur goreng..


26/01/2009


ni untuk minum petang...aku,kak ipar n mak aku belajar buat benda ni..sambil2 tu buat kuih untuk di hantar ke rumah mak angkat aku.kenduri arwah bapak angkat aku ke 100 hari...Al-Fatihah.



yang ni tempah dari mak cik sebelah rumah mak aku...yang kuih buat dari rumah aku kuih kaswi..yum..yum..


aku suka giler kuih ni..lagi2 kalau mak aku yang buat....memang best la..huhu



balik hantar kuih tengok2 budak2 ni tengah main kat laman n jalan kampung..aku layan ar si haziq..ni muka tengah paus dapat lari kan diri dari nulia (musuh utama haziq)...




tengok la si haziq..jauh ok dia tolak dengan kaki dia keta tu..akhirnya nulia mengalah..berbasikal tu e-in dan budak lelaki berbaju oren tu adam



si e-in kayuh basikal, sekali tu cover untuk rantai beskal tu tanggal..basikal dah uzur nak...aku nak tanggal kan tak boleh2.last2 nulia ambil giliran tanggal kan cover tu..adam sabo menanti giliran menunggang beskal..baru aku perasan okie dan yuzi takde dalam gambo ni..





24/01/2009




dalam kol 11pg..kak ipar n mak aku tengah siang burung ayam2..ntah ye ke tak nama tu...aku dah bersiap nak balik tak denya aku nak pegang..hehehe..alasan



ni la yang dah di buang kulit n bulu..aku bawak balik yang ni jer..tu pun mak aku dah siap buang dalaman nya..manja kan!


p/s: malam tadi aku mimpi lagi jumpa bos lama aku..bila terjaga kol 3.38pg..apa makna tu..sory yer mood tengah tak de nak karang2 ayat buat masa ni..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ko mimpi boss lama ko???!!! Nak tau apa maknanya???!!! Maknanya ko kena setia ngan boss ko yg skarang!!!



Dari Dr. Tafsiran Mimpi

Tanpa Nama berkata...

nape tak ada mood???
tak nak kongsi ke???
heheheh....
smile always...