Rabu, Februari 04, 2009

hupdet...........

30/01/2009



kak sue tak de cuti. masa ni gak aku kena siap kan keje aku iaitu g pejabat pos. ada surat2 yang aku kena hantar kat sana..selalu kak sue ikot tapi dah kak sue gi sambut 'cuti2 sayang' aku gi dengan nana..bila buat urusan kat pejabat pos ini amat la aku tak suka ok! sebab nya nak mengadap karenah orang2 yang berjawatan kiranya hebat la keje kerajaan tapi keje macam puuuiii...aku tak la kata semua orang kerajaan macam tu. tapi yang 1 ni aku memang tol2 bengang lagi2 nak berurusan dekat pejabat pos. mengada lebih atau perasan HEBAT! (wah marah gitu)



bukan sekali dua aku ngadap muka2 yang jaga kaunter ni tapi ko macam tak tau cara nak berususan dengan pelanggan. Piagam bukan kemain lagi.corak2 bagai.muka tu kasi corak sket baru pelanggan yang dtang rasa selesa nak berusan dengan korang.bila kena komen pandai tak suka tapi keje macam bagus sangat kan tu yang patut korang2 sume ni di komen yang buruk2..



siap buat penghantaran pos jelas aku soh nana beratur beli setem.keje bodoh ok..aku tak marah nana atau marah apa yang dah memang menjadi keje aku tapi korang bayang kan la.hari jumaat bukan dia orang jer yang kena keje.orang lain pun keje..ada urusan lain gak.lagi nak buat keje jadik susah apa kes...pada hal tempat aku berurusan nak buat pos jelas boleh beli setem.tapi makcik gayah (bukan nama sebenar) ni tak bagi kita orang belik setem dengan dia.dia soh gi beratur.kaunter bayaran bukak 1 jer ok! dan orang2 yang nak buat urusan memang ramai..apa kes..penting kan diri sendiri kan nama nya. kalau abg atau pak cik2 posmen yang bekejar2 nak kuar tu aku faham la. dia orang ada tanggung jawab lain. nak gi sembahyag jumaat.ko yang pempuan kena jaga kaunter tu layan ar org nak beli setem.tak leh tolak ansur ke..baik ko yang sebok2 gi aembahyang jumaat sana..tak pun dok rumah.daripada dtang keje ngumpat2 jer yang ko tau..ko rasa tak, KURANG PANDAI ko tu dah di tayang2...sengallllllll







belakang nana ni ramai lagi yang beratur..ni sajer dah bosan nunggu.ni nana beratur semata2 nak beli setem..tak pasal2 nana kena gak 'sound' dengan kakak kaunter ni..mana tak nya buang masa beratur semata2 nak beli setem sedangkan kaunter ada untuk setem tak de orang pun..



sampai ofis dalam 130tgh hari..layan...perot lapo gak nih..trus gi beli makan kat kebayan..petang tu aku tak balik kampung coz mak aku ada kat rumah kakak aku kat tiram.mak aku datang sebab nak gi melawat makcik aku sakit.aku tau dia sakit teruk pun pakcik aku yang call mak aku baru2 ni..sedih la kan dah teruk macam ni baru nak bagi tau..walau pun jumaat mak aku sampai.takde nya aku nak gi rumah kakak aku malam tu gak.aku datang hari sabtu nya.tu pun dah tengah hari.bukan sengaja tapi aku tak leh ar baju kotor banyak2 sangat.nak jalan kang otak fikir rumah..rumah..dan rumah.siap basuh baju aku gosok lak baju2 yang aku nak guna untuk keje..walau pun senin aku dah ambik cuti semangat kena ada..kang tak yah kekabut nak gosok baju...tinggal sarung jek...




31/01/2009


dalam kol 4 lebih aku gi spital semail melawat makcik aku..sebab aku nunggu kakak aku balik koje..ni memang nak wat citer ko...kakak aku punya idea la ni.dia soh guna 1 kenderaan jer nak gi spital. pastu trus gi kota rumah adik mak aku..peh, bio bebenor minah ni..nak tak nak layan kan gak.dah macam sardin dalam keta.memasing mangku budak.ni kalau ada JPJ aku rasa geleng pala orang JPJ tu..silap2 dapat surat chenta..mana tak nya saiz yang tol2 kecik abg ipar aku.yang tu tak kacau la sebab abag ipar aku merangkap deber.yang kita orang yang comel2 gebu ni kena mangku anak2..ko bayangkan bapak aku dok depan dengan okie.aku dengan adam.mak aku dengan haziq dan kakak aku dengan si adreen. sarat seh....




makcik aku dalam keadaan lemah..kanser pewot.sian aku tengok dia..kulit n tulang jek..tapi anak2 dia jenis ceria tahap gaban.mungkin tak nak mak dia orang rasa tekanan sakit tu..



masa ni dalam perjalanan ke kota tinggi..si adreen lena tido diatas badan mamanya..





ni si haziq pun sama nak lelap..tapi aku kacau tak de nya dia jadik tido...last2 mak aku soh aku pangku haziq dia pangku adam..



dekat nak masok gate kuartes polis rumah makcik aku lalu la 1 bonggol jalan ni..tak pasal2 bergesel bawah keta dengan bonggo tu..kakak aku terdiam seketika..baru tau ke badan tu ringan!!! balik tiram dalam kol 8mlm sebab pakdin aku datang rumah kakak aku..sory gambo semasa berlibur kat rumah makcik aku, aku tak ambik sebab aku sibok makan..huhuhuhu (rejeki jangan ditolak).
malam tu aku mula operasi bermain congkak dengan okie, kakak aku dan pakdin.naik gian di buat nya kalau kalah main congkak.aku jadi juara bertahan..(ni yang bongkak ni).last main congkak sampai kol 1 pagi..aku lawan dengan pakdin aku. pasti la aku yang menang.. huahuahua.. bangganya aku...




01/02/2009
kol 8pagi aku gerak balik kampung..bukan apa kejor nak gi paso..sampai kampung dalam kol 11pg..nasib sempat gi paso tu.aku beli tudung lagi dan lagi..hehehe...kekonon nak carik baju kat mak yam tapi dia lom ada stok baru.jadinya aku layan tudung jer dulu..(ni pun lupa nak ambik gambo tudung)


balik paso aku masak cepat2 sebab nak balik parit sulong.mak aku ajak gi rumah sepupu aku untuk potong kain nak buat baju nikah n masa sanding abang aku.aku layan kan jer..sampai rumah sepupu aku dia tak de lak..dia gi hantar anak dia ada latihan 'tekwando' (aku tak tau la nak eja)..tunggu sampai aku naik bosan.ada la dalam 20 minit baru sepupu aku sampai rumah dia..bila masa motong kain lagi tambah2 lama nak siap..mana tak nya bila berckap jer tangan berhenti buat keje.pehhh..tak tahan aku..aku kan apa ngantok ar..kang kalau aku dah tdo aku bukan suka orang kejut2..tu yang tahan mata soh tido kat rumah jer..kebetulan lak hari tu hujan selebat lebatnya.enak tidornya...zzzzZZZZzzzzzz....


aku balik JB senin..hari senin tak de aktiviti pa pe.aku cuma tido dan tido..best kan...





*sebanarnya aku tak tau apa yang aku dah taip.jalan citer mungkin kekabut.tapi ada aku kisah..huhuhu..aku memang tengah bosan dan still kurang n kurang mood sekarang ni.kalau ada yg tak fham apa yg aku citer tu.sory la eh..layannnnnnn

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

napa..