Jumaat, Februari 27, 2009

hari yang sibuk....(yer la tuh!)

bulan ni gaji awal sehari..aku dah rancang dah apa yang aku nak beli.tapi takut gak terlebih bajet..huhuhu..25/02/2009 memang sibuk.pagi nya kena gi satu mesyuarat.aku bukan ahli mesyuarat tu.aku cuma ambil kedatangan ahli2 mesyuarat tu jer.jangan pandang remeh..penting tau sapa orang yang di benar kan kuar masuk dalam bilik mesyurat tu.orang yang tak berkenaan sah2 kena halau..(aku suka halau2 orang ni..huhuhu). korang tak caya? ni bukan bukti tapi saje bagi tengok aku possing masa tunggu orang penting2 datang...


masa ni tengah lengang..boring nya



dah tak de keje..budak yg menempek sebelah aku tu budak pektikal.nama nya zua..minat ke?tengok jer la..hahaha..sempat lagi tu interprem dlam gambo aku..




masa ni dah selesai dah ambik kedatangan orang2 penting tu..tengok meja aku dah bersih kan...yang duduk dan berdiri tu ada lah sebahagian wartawan yang datang..tengok?aku tak tipu kan..masa ni wartawan lom di benarkan masok sebab sidang berita untuk wartawan pas mesyuarat ni..tapi aku dah lapar...

aku tak pasti mesyuarat ni habis kol berapa tapi kita orang makan hari tu memang lambat..rasa dah gigil dah..banyak songeh gak la masa makan sebab kita orang duduk dekat meja tambahan.dah nama pun meja tambahan kan..lambat la ko dapat makanan..tapi bila makanan sampai jer balun cukup...tinggal sisa2 jer..hehehehe..sory gambo tak de.masa ni memang lapo giler..

balik petang hujan..oleh kerana aku kena buat urusan di bank aku balik mandi dulu.nano cuma salin baju jer sebab cuaca tengah sejok.dia tarak tahan ma...nanti cempotttt..huhuhu (ko ni byk penyakit tol..) dalam kol 6ptg tu aku kuar balik dan terus gi bank buat urusan..(bank ni urusan nya tak leh di tangguh2..) sampai rumah dalam kol 8mlm (ni dah siap makan kat luar..) aku tak tau la ek, sejak akhir2 ni aku memang malas nak masak..kenapa????lu pikir ar sendiri.....(keji..keji..)

semalam macam biasa bila hari khamis jer aku akan basuh baju.sebab nya dah malas nak bawak baju kotor balik kampung..aku siap gosok lagi baju2 keje aku.kiranya kalau baju yang aku tengah basuh tu terus kering memang aku gosok sekali la..tengok2...rajin tak rajin nya aku (bangga diri la pulak..DUSHH!) masa tengah basuh baju akak aku lak masej mintak tolong aku gi paso borong..bukan ada apa pun, mintak tolong aku beli kan tempe untuk mak..mak aii..beli tempe sampai JB sini?dah kurang ke pembuat tempe kat kampung tu?

nak tak nak aku gi jugak sebab bilik sewa aku agak dekat la dengan laluan ke paso borong tu..mak punya pasal..siap basuh dan gosok baju aku soh nano siap2..sebab masa tu nano baru tejaga dari tido..minah ni pun satu hal, terjaga dari tido macam cara mengejut gi tu..bukan dia yang terkejut tapi aku yang terkejut. mana tak nya..aku dah la menghayati gosok baju tu, si member ni leh pulak tetiba teriak panggil aku pastu siap terkebil2 pandang aku.macam tak de pa pe..dalam hati, mau aku tak risau..tak masal2 jer kang..aku tak usik pun dia...suka sangat wat lawak time tido..tu la tak basoh kaki sapa suroh...ko ngigau eh?huhuhu

kalau dah malam2 gi paso borong tu, alamatnya memang padat orang la jawabnya..tapi aku dapat gak la beli tempe tu..hehe..bila lalu kat budak jual ayam "makan tempe je wak..pandai awak makan tempe..." bila aku pandang, muke siap sengeh2..apa kes!! nak makan kenduri jemput la ke kampung saya nokkk..huahuahua..tapi aku tak la nyahut cam tu..kang ada yang kena baling dengan ayam pulak kang..

siap 'membeli belah' kat paso borong tu aku dengan nano singgah tengok DVD..ada dalam 6 citer aku n nano beli tapi balik dari paso tak tengok pun terus tido.penat ar..malas pun memang tengah melanda bila dah kenyang.lagi pulak di tambah cuaca yang akhir2 ni sejuk2 belaka..hehehe

dan pagi ini di ofis aku siap kann keje apa yang patut.tapi tak semua siap pun..aku gi pos ofis dengan kak sue settle sana.aku gi merayau di kotaraya..ni la yang aku nak cari...



nak tau apa didalam nya.....zasssss!!!


tadaaaaa....baju untuk miera (si to-la-e-mo-unnn tu..an an an tot te mo da e su ki to la e ma unnnnn )

ada lagi...




aku tak tau pun nak bagi miera ni apa..tapi aku dah niat nak beli kan dia baju jadi ini lah hadiah nya untuk miera..(misi lom tercapai..kena bodek2 dulu..hahaha) pas membeli dah belah dari situ turn kak sue lak cari barang dia pastu baru kita orang gi makan dan hari ni tempat makan kita orang adalah........



pernah tengok tak benda di atas ni..kalau tak kenal tengok la sekeliling pinggan magkok tu. ni jer yang aku dapat ambik..sebab nak dapat kan tempat untuk duduk di dalam restoren ini adalah 1 penyeksaan...dasat ek...naik menggelupor aku..sapa yang yang lalu hari ni memang sayang2 belaka la..sejok sket hati aku..dan2..hehehe




ni la jadinya kalau aku dah lapo sangat2 wlau pun pada awal nya bila aku makan sepotong pizza ni aku dah kenyang..tapi aku rasa macam ada ruang2 yang boleh di selit kan jadinya aku pun 'menjamahnya' sehingga habis..pandai nya aku makan..sedap..sebab last aku makan sebelum pose tahun lepas..best..best..best..

dah la penat ar taip banyak2..aku nak balik batu pahat ni..mak aku dah menati tu.."mak tunggu..tempe nak on the way nih"..tata..senin aku sambung apa jadi dengan tempe aku nih eh..layannnnnnn

Tiada ulasan: