Isnin, Januari 10, 2011

sakit yang tak diduga dan pemergian utk selama2nya

sekejapnya dah masuk hari kesepuloh dalam tahun 2011. masa yang berlalu menunjukkan peningkatan usia,berlalunya perjalanan hidup kita dan perkara baru yg akan kita tempuhi pada hari2 mendatang.

tiba2 aku rasa hidup ni macam terlalu singkat.cepat nya usia aku yg menjangkau ke 30 dan cepatnya perpisahan yang tak akan menemukan kita dgan mereka2 didunia ini setelah mereka tiada.minggu lepas aku balik sungai muda pastu ajak mak aku balik parit sulong kampung abah aku. aku nak hantar baju keje rumah sepupu aku untuk dijahit.sepupu aku cakap anak arwah mak long aku masuk ward ICU.macam tergamam jugak bila dengar berita tu.aku tak pasti apa sakitnya.dah beberapa hari di sana katanya."pergi ziarah..." itu yg mak aku pesan.InsyaAllah harap2 aku sempat menziarahi kakak sepupu aku tu.

pukul 12 lebih malam semalam aku dapat sms dari kakak angkat aku bagi tau bapa mertua dia meninggal...terdiam jugak bila baca sms tu.macam tak percaya.aku tak jumpa pun dia lagi.lagi la mak angkat aku tu .langsung aku tak jengah.rasa teruk nya diri ni walau pun aku berkecil hati dengan cara dia (mak angkat).mungkin pada saat2 ayah sakit,aku tak ptut pentingkan diri sendiri.entahlah, mungkin kesabaran aku tipis agaknya...wallahualam...

pagi ni pakdin aku call bagi tau satu lagi berita kematian. makcik saudara aku.walau pun aku ni jenis tak kenal saudara mara tapi kena la ambik tau (aku ni tak kenal nama tapi kalau tgok orang aku kenal la..)

makcik saudara aku ni kemalangan jalan raya.lama jugak dia kat spital.keadaan nya parah jugak kata pakdin aku.aku tau pun hari ni..tu pun berita yang orangnya dah tak ada.aku tak pergi melawat hanya minta pakdin sampai kan salam pada keluarga arwah.

esok insyaAllah akan pergi melawat kakak sepupu di HSA.aku doakan yg terbaik untuk diri kak sepupu aku tu..


AL-FATIHAH... (buat arwah ayah n makcik aku)

1 ulasan: