Selasa, Januari 29, 2013

Elianware

Ye,ada sapa2 kat sini yang pernah dengar nama elianware?
Elianware adalah produk yang menghasilkan bekas2 untuk mengisi makanan.
Tau orang lagi memilih produk tupperware.masalhnya saya kurang minat.
Yang dapat masa hari keluarga ofis pun saya bagi je kat mak saya.
Mak saya leh senyum jek.mungkin dia ingat saya dah berminat dengan produk tupperware ni.
Oh,tidak ok!
Tak nak tanya ke, kenapa saya beli bekas isi makanan ni?
Hoih!apa ji.sendiri tanya sendiri nak jawab..ah, tak kira nak cite gak...
Sebenarnya habit nak bawa bekal dah datang balik.
Gigih ni bangun lebih awal dari biasa hanya untuk luangkan masa memasak.
Ok la tu kan.untuk perot sendiri gak...so,menu hari ni sangat la mudah.
Ikan tongkol masak kicap dqn sayur kobis goreng.yum3..
Serius sedap.hahaha seronok puji diri sendiri..

Sekarang nak cite bab sedih.meh sini.duk dekat2..
Tengah hari tadi saya gi Hospital Sultanah Aminah.
Gi melawat mak kak sue.kami sangat akrab ok.
Sedih?yang tak sedih?semua adadalam persahabatan kami ni.
tqpi saya rasa kami lqgi bqnyak ketawa dari bersedih.kan kak sue kan..kan..hehe

Saya tau family kak sue sedang bermurung.masing2 tak terkata bila tengok mak yang selalu banyak bercakap tibe2 terbaring kaku kat katil hospital di wad ICU.
Kalau kak sue dan family terasa seksanya melihat penderitaan mak dia inikan pula saya orang luar.saya dah kenal ahli keluarga kak sue.
Kadang2 bila kite minta orang redho dengan dugaan allah.belum tentu kite akan boleh menanggung rasa yang sama bila suatu hari nanti benda ni terjadi pada mak atau orang yang kita sayang..

Pada awak yang singgah di blog saya nie.boleh tak tolong doakan mak kak sue agardia sihat macam dulu?jasa awak hanya tuhan yang tau.terima kasih atas doa awak itu.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Blogwalking here..

www.hanihanafi.blogspot.com