Rabu, Disember 24, 2008

jangan ambil tahu hal orang!

semalam balik keje 'abg sayang' aku janji nak jumpa pas dia habis keje.tapi oleh kerana menunggu terlalu lama kat ofis hingga hampir jam 6 petang.aku ajak nano balik..sampai bilik sewa aku buat hajat kecik dulu pastu niat nak mandi baru kuar balik. seb baik otak terlintas nak chek henpon mana tau ada masej ke panggilan ke..sekali tu ambik ko 3 panggilan tak berjawab dari 'abang sayang'. terus aku masej dia tanya dia kat mana.dia kata tempat biasa, dia dah sampai..dah sampai? cepat nya.napa la aku tak dengar bunyi henpon tadi.bila tengok, rupanya aku silent kan masa nak balik tadi.gatai tol tangan ni.pas tu leh lupa lak tu..patut la tak dengar bunyi.tak pe itu bukan perkara utama.janji dapat jumpa..dah nama pun si dia dah sampai tak le jadi aku nak mandi.kuar jer la dengan baju balik keje tu..

aku soh si nano siap2 tapi dia tak nak.ntah angin apa ntah tak nak ikut.gaduh dengan balaks ar tuh..(ada aku kisah..) tak nak ikut sudah! aku sampai tempat yang di janjikan tu (kedai makan) mak aii..ramai lak kawan2 lori dia..tapi aku dengan 'abang sayang ' aku dok kat meja lain..huhuhu.ada perbincangan sikit. habis perbincangan dan makan aku balik bilik terus..ingat kan nak gi paso borong.dah sensorang malas lak.kang esok lusa pepandai ar korek apa yang leh di buat benda nak masak atau nak makan.

sampai bilik sewa, aku kuar dari keta jer nampak la adegan drama keluarga atok pening..aku takut gak..yer la hal kuarga dia kan..nak lalu ke tak nak nih..kalau tak lalu macam mana nak masuk bilik aku..memang le bilik aku belakang rumah atok pening..tapi kena melintasi depan rumah dia dulu baru leh lalu ke belakang..last2 aku bagi salam sebab kat luar rumah tu yang ada pun bini atok pening jer..masa tu tengah ada la sikit2 skrip drama yang sedang di luah kan bini atok pening ni..(tengok sopan tak aku..hehehe) seb baik dia jawab salam aku kalau dia senyap jer, mau aku bukak langkah 180 darjah nak lari masuk bilik..mood orang mana tau kan..aku mintak tumpang lalu..aku masej bagi tau kat abg sayang aku..tak pasal2 kena sound ok! dia kata bior kan jer..jangan ambik tau..aku kalau dah nampak benda2 macam tu mana leh tahan..dan2 nak jadi pembela kaum wanita..hahaha..tapi tak berani ar time2 tegang macam tu na menyebok.mau kena halau kang..dah dia kata gi tu, aku mandi2 pastu tengok citer KU MILIK MU sambung citer FARA pastu titon...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

eleh, kalau masa tu k.teh join.. nana pun nak join gak... leh jd mami jarum......hehehehe