Khamis, November 12, 2009

cool blog

hari isnin aku cuti sebab mak aku tak de gi kursus anjuran GIATMARA.aku cuti sebab jaga anak2 sdara aku.dia orang kan tinggal kampung.2 hari sebelom tu kak ipar aku (kak long) jaga.sian gak kat dia tak kan nak suruh cuti lama2 kan..

pada jumaat yang lepas....

aku dengan kak sue macam biasa akan mencari idea kemanakah arah tuju yang harus kita orang pergi.dan kak sue telah memutuskan untuk mencuci mato di sini...






kita orang gi persada.jalan kaki jek..kat sana ada wat jualan mega metrojaya.agaknya la..hehehe
habis aku gi meronda dalam tu.tapi belinya tak jugak.sebab tengah bajet belanjawan 2010 (ayat ganti)..walau aku meronda jauh mana pun,aku akan pasti kan kak sue tak hilang dari pandangan aku.ye la mana tak nya.buat kat persada.macam dalam gudang.gudang tu kira bosar la jugak ni kira macam dewan.

dah tu sesak jugak la dengan orang.naik pinor gak mata ni kalau terpisah dengan kak sue.maklum la nak mengenal pasti orang yang di cari.tu yang payah.kang jadik kes jejak kawan lak.kena lapor kat kaunter DJ.tok seh ar...




agak2 dah puas ambik barang sana sini.apa lagi,ambik la bahagian untuk beratur dan bayar.ingat hambik2 percuma! kang ada yang hambik kau...aku ikot gak beratur.saje nak manjang kan barisan.kalau tak sebab tengah belanjawan 2010 pasti aku tergoda dengan barang2 jualan murah yang memang murah sangat2.ermmm...lain kali kot..
agak2 dah sampai turn kak sue nak masok barisan ke kaunter bayaran.aku pun terusssss jugak ke pintu keluar... tu yang dok sebok ambik gambo orang bayo sana sini..meriah2..

on the way balik tu kak sue telah menyurakan hasrat perot yang sedang kelaparan..hohoh
aku kehausan sebab kena manjat tangga nak ke city square..pehhh..tu la mak suwoh ringan2 kan badan tak nak..eerrkkk..

untuk keselamatan.kita orang gi tempat yang paling cepat dan dekat untuk melegakan badan..




ni port biasa kita orang.budak2 yang keje kat sini dah kenal sangat2 kita orang.kadang2 dah leh agak dah menu kita orang.cuma kali ni dia orang pasti tersasar tekaan daripada biasa..ewahhh..




nasi lauk rendang..aku pun tak pasti nama sebenar menu nih..kak sue kata shedappp...




aku punya menu nasi asam pedas ikan pari.tapi dalam menu tak la dia tulis macam tu..confirm sedap..masa ni hilang terus menu sedap chiken plate.dah nama pun tempat pun "SEDAP CORNER".memang sedap la.

dan hari tu kak sue belanja makan untuk harijadi miera..ermm,wakil dari pihak miera katanya.apa pun terima kasih kak sue n gedot.tak patut kan miera kena banje akak ateh.huhuhu


mari melawat mak di tempat kursus a.k.a menghilangkan rasa rindu

hari sabtu tu aku dah niat nak gi tengok mak aku (macam la mak aku tu budak2) dan mentang2 la tempat tu tak la sampai 2 jam nak kena gi.tu yang nak redah jer.tapi entah la ek.aku rasa bosan sebab nya bila balik kampung mak tak ada.selalu nya nampak gak muke mak.ni langsung..

petang tu aku bawak anak2 sedara aku gi mandi kat kolam air panas.kebetulan kakak aku balik.jadi nya aku bawak budak2 yang senang di kawal.di pendek kan cerita masa mandi tu jadilah satu tregedi lemas.sapa lagi...



ni la mangsa lemas tu..masa ni dah naik kering darah aku bila terpandang haziq ni terapung dalam keadaan telangkup.masa tu nak makkkkkkkkkkkk...masa angkat haziq naik ke atas tebelahak2 budak ni..nasib malam tu dia tak demam.takot aku..




ni la tempat kursus mak aku.masa nampak mak rasanya macam jejak kasih.tapi kontrol ayu la sebab ramai orang tu.kursus ni buat kat batu pahat je.kat Hotel Crystal Inn. sebab tu aku sanggup drive gi jumpa mak aku..hehehe













dua hari berturut2 aku gi tempat mak aku.lantak la orang nak kata apa.tu pun nasib ayah aku tak jadi gi kursus sama.jadinya hari kedua tu aku ajak la ayah aku dan lain2 gi turut sama tengok mak aku.kadang2 rasa macam kelakor pun ada.orang sebok kursus.ahli kuarga leh datang lak.macam kan setahun tak jumpa..lantak la.

aku balik ke jb pagi selasa.sian lak nak tinggal kan ayah aku jer dengan budak2.mak aku habis kursus hari selasa tu gak.tapi kena tunggu la sampai kol 11 pagi.baru leh balik.banyak sessi nak kena buat katanya.aku gerak dari kampung kol 4 lebih pagi..masa drive tu pun pala noneng jer rasa.tu pun dah habis 'bagging' ke 'banging' jangan bengong dah la.sebab nak hilang kan nagntok.naseb selamt gak sampai jb.aku singgah rumah jap hantar barang dan terus gi keje.

keadaan masa tu amat la ting tong.

tu yang simpan cerita nak hupdet blog betahun.hahaha..alasan kukuh ok!

citer pasal semalam...

kak sue kata nak makan wafer jer untuk makan tengah hari tu.aku pun gi la singgah season beli roti bagai..pastu baru gi beli wafer kak sue.tapi si kak sue ni dengan selamba jer terus beratur kat tempat ni..




COOL BLOG.

tempat ni memang ramai banget peminat nya.aku kadang2 dengan kak sue tertanya2 sedap sangat ke budak2 ni minum air pengat ni.kenapa aku panggil air pengat?mana tak nya.dalam air tu ada biji2 warna hitam.bila lalu kawasan ni confirm bau wangi pengat.korang penah makan pengat tak?bila tengok dia orang minum rasa masa tu,kuno sangat aku ni.yer la tak pernah rasa dan tau benda tu.

tu yang kak sue beratur tu.dia kata nak cuba je.kalau tak sedap tak yah beli lagi.bila lagi nak cuba.aku pulak naik bedebor nak pilih order.yer la tak pernah beli.kang salah cakap kang orang pandang badi je..

akhirnya aku tanya kan budak yang beratur depan aku dan kak sue.menu apa yang best.bila dia dah cakap tu baru la aku leh faham..oooooooo..macam tu rupanya.




ni aku punya..kak sue punya tak sempat ambik.bila dah rasa...ermmmm..shedappp sangat2..nak lagi..nak lagi..hohoh



mari nikmati cool blog.





akudankehidupan:siap sedia nak gi jemputan kat kota minggu depan.

Tiada ulasan: