Isnin, November 02, 2009

lama nya berehat

agak lama jugak aku tak hupdet blog.bukan takde cerita.tapi terlalu banyak cerita.sebab tu sampai tak sempat nak cerita.hahaha...keji2

nama pun hidup kan.mesti hari2 ada jer perkara yang berlaku kat sekeliling kita.benda tu terpulang pada kita nak menilai nya..

erkk..emo jap

jom! kita gi SPA.


aahhh..leganya dapat berendam.ops! 'ter' open lak




baru la clear pemandangan aku..cute tak cermin mata aku..


macam biasa.hari jumaat jer mesti aku balik kampong.dah mak ayah kat sana.kalau dia orang dok bandar konpem aku cakap balik bando.

aktiviti di kampung tak la banyak sangat.sedang2 je.benda yang biasa aku lalui bila balik kesana pegi paso lambak.aktiviti wajib tu.bawak mak puziah cuci mateeeee..beli nya idok gak.

hari sabtu hari tu abah aku suruh gi bayor kan keta dia.tak mandai nye dia nak nekan2 mesin duit tu.so aku gi la dengan mak aku.gi bando batu pahat.yer la.kampong mana ada mesin2 cash deposit nih.kekonon gi dengan mak aku tu aku nak ngajor mak aku cara2 mengguna kan mesin tu.sekali sampai,aku nengok.baik jer line manjang.orang tengah ramai dok beratur. aku pun sama beratur la.nunggu tu tak lama pun tapi bila tengok orang yang ramai.berdiri tak sampai seminit pun dah rasa lama.bila sampai turn aku.tak kan aku nak wat sessi latihan menekan botton mesin gak.ada kena sumpah dengan orang belakang kang.tak per la mak lain kali la belajar ye.



sayang mak..pokok lop untuk mak.untuk tengok jer yer..kalau la rupe ni pokok bunga mak aku.hbis pokok ni di tunggang anak sdara aku

balik dari bandar batu pahat baru pukul 6 tapi rasa dah macam waktu magrib sebab nya hujan lebat giler2.keadaan jadi makin gelap.budah dah siap mandi.tu pun nulia yang pasti kan semua mandi.

aku sampai rumah cari nasi..maklom la hujan.tapi aku memang lom makan nasi pun hari tu.

pas waktu maghrib aku tgok hujan tetap nak melebatkan dirinya menyimbah2 bumi.tiba2!

aku masok bilik.ambil towel dan baju terus gi bilik air yang berada di luar rumah..masok bilik air baju dan towel letak tepi dulu.aku kelaur jer farahin ada sama.tersenyum2 tengok aku.aku ok je.apa lagi kita orang pun....wachaaaa



aku bantai mandi hujan dengan farahin.nulia hanya dapat melihat saja sebab dia dah mandi.

sakan gak la aku mandi malam tu.selagi hujan berhenti selagi tu la aku dengan farahin lari sana sini.memang best giler...




peace!







akudankehidupan:sapa2 yang tau di mana bilik untuk di sewa tinggal la masej yer..rumah sewa tak mau.

Tiada ulasan: