Jumaat, Ogos 21, 2009

deria bau aku dah kembali pulih! (ayat leh tahan)



SELAMAT BERPUSA!! kak sue, Bosh (bosh tau ke blog aku?),Nano, Zua dan kawan yang mengenal diri ini secara langsung dan tak langsung.nak sebut ramai sangat...huhu (ucapan mcam menang anugerah jer...huhuhu)

tu shaiton pun give up.nak gi raya dulu la tu.pandai dia bawak diri.jadi, jangan jadik shaiton yer..

ok2..bermulanya citer pada hariiiii...


KHAMIS!

oleh kerana sabtu dah poser aku plan dengan Nana nak jumpa Kak Zai. Kak Zai ni yang sewa sebelah bilik aku dulu.masa dia pindah dari bilik aku kat kampung tak sempat jumpa pun.rasa rindu lak dan yang pasti banyak citer aku dengan nana nak bagi tau dia...(kang dah pose tak kan nak kumpul dose lak..huhuhu)

petang.

keje jalan punya la sesak.aku tak pasti kenapa.aku ni dah la terkejar2 masa sebab nya aku nak hantar keta aku gi servis.kalau wat hari ni tak sempat rasanya.tapi nasib baik aku sempat gak sampai kat bengkel tu.aku parking keta mintak servis.pastu balik rumah jalan kaki.teror kan aku,sanggup balik rumah jalan kaki.sebab nya bengkel tu depan mata jer kalau kuar rumah.tu yang jalan kaki.

kalau ambik 5km aku sanggup tunggu kat bengkel tu.aku balik mandi2 bersiap dulu.kang berebut2 dengan nana lak nak masok bilik air.pastu kuar balik gi ambik keta.malam kang baru kuar gi jumpa kak zai.

malam.
aku kuar kol 8 lebih.aku terus tunggu kak zai kat bus stand larkin.dah lama aku tak gi sana.bila tunggu kak zai kat sana rasa macam tunggu sedara jauh nak datang.siap berlakon bagai dengan nana kekonon tengah tunggu bas.kebetulan sebelah bangku yang kita orang duduk tu ada orang. agak nya mesti dia fikir bebukan.

agak2 lama menunggu. nana tepon kak zai.kak zai dah nak sampai.tpai ambik masa gak.sebab kak zai sesat kat bus stand.dia tak tau kat mana bas kuar.last2 nana gi carik kak zai sementara aku tunggu kat tempat bas kuar.bila nampak kak zai terus aku tergelak.dia macam biasa senyum jer.(memang sopan ok)

perjalanan di teruskan dengan ke kedai makan.aku dengan nana dah memang kebulur rasa nya.aku bawak tempat paling dekat iaitu di LARKIN PERDANA. port aku adalah kedai makan ANGGUN.kedai makan ni pun dah lama aku tak gi.

bila bab nak order makan.aku suruh kak zai order.tapi dia tak pasti.last2 dia suruh aku dengan nana yang order.kalau suruh ikut kata hati kita orang.memacam ada.




ni la kak zai.ni jer yang sempat ambik.bila makan macam aku dengan nana jer yang terlebih2 makan.kak zai tetap dengan gaya sopan nya.aduhh..tapi bab citer tethapp...

bila berborak aku terleka pulak dengan waktu.bila tengok jam hampir pukul 11 malam.wah, pukul berapa aku nak tido nih.baju lom basuh.esok (jumaat) nak balik kampung.aku dengan nana bayar bil.terus hantar kak zai balik.sampai rumah kak zai borak2 lagi.seronok pulak aku tengok area rumah 'baru' kak zai.tu yang lagi leka tuh.


JUMAAT....

oleh kerana esok dah bermulanya bulan puasa. aku dengan kak sue sibuk la memilih tempat menjamu selera.akhirnya aku wat keputusan nak makan kat batu. yer batuuu...jap eh aku bagi gambo..





tak faham lagih...
agak2 nampak tak kat tisu tuh.aku dengan kak sue gi kat stonegrill.2nd time bagi aku masuk tempat nih.aku klau tak ye2 tak masuk tak.kak sue beriya ajak.tapi lom ada kekuatan nak masuk masa tuh.hahaha
dah akhirnya....aku masuk gak.tapi tak tahu la tekak macam nak mencuba jer.masa 1st time tu aku just makan mee teow jer.yang pasti deria bau aku dah tak bau hanyir2 dah.. best..best..best..

tadi pertama kali nya aku minum air masam yang kak sue selalu order tu.ntah apa ntah nama minuman tu.kolot ek aku..hahaha..lantak la.nama pun nak cuba kan.naseb leh di terima oleh tekak air tu.sedap gak.




baru tau kesedapan nya...ish..ish..ish
jom! makan.




tak tau apa motif ada gambo nih.
sajer aku ambik gambo kaunter kedai batu nih.
ada lagi...



tak lama aku dengan kak sue duduk jer.ramai orang datang makan kat kedai batu nih..bagus kan kita orang.ada daya penarik..mana tak sehat.




bersih kan aku makan.pandai kan...SHEDAPPP..
nak agi..nak agi..jangan bulan poser aku teringat di siang hari udah ler..




kak sue n the baki air asam masam.aku dengan muke kekenyagan..bye nak balik dah.malam kang nak ambik kak ipo aku yang ke-3 kat airport senai.

kalau sempat esok aku hupdet blog ok.






akudankehidupan: tak sabar nak balik kampung..sambut poser..

2 ulasan:

Only Me...Sue berkata...

Alahai, comel je budak yg pakai tudung pink tu. HARHARHAR!!! Muntah la ko kat situ.

princess shre.ijo berkata...

comei yer....