Khamis, Ogos 27, 2009

hari2 poser

lambat kan aku hupdet blog.memang hari sabtu tu nak kuar.tapi kat kampung aku jadi pemerhati untuk anak2 sedara aku.tahun ni tahun pertama bagi yuzi berpuasa.e'in n okie masuk tahun kedua berpuasa.adam, haziq n adreed tak kan nak paksa kan.kecik lagi.tapi aku cuba gak suruh adam belajar berpose.takde nya dia nak ikut..

tapi tak per la.bagi muke.tunggu la setahun dua lagi.siap ko.hehehe (ugut namapak...)

ok2..puasa kali ni rasa best sangat.tak tau napa.tapi aku har tu dah kata memang tak sabar2 nak balik kampung sambut poser dengan kuarga.

sebelum poser hari tu aku ada beli novel.bukan apa nak sahut seruan kerajaan.suruh kita rajin membaca.selalu membaca bila dapat sms jer.hahaha (keji kan...).masa2 ni lah nak sahut seruan kerajaan.

aku bukan apa.aku rasa masa puasa nila aku leh habis kan baca novel dengan cepat.kalau hari2 biasa.kem salam la.sampai naik debu buku novel tu pun belum tentu aku habis baca.

aku sampai kampung hampir kol 1 pagi jumaat hari tu.jemput kak ipar aku dekat senai baru la gerak balik kampung.

kakak aku ikut sama gi senai.sebab nak nak tunjuk jalan.lagi pun dia suruh bawak okie dengan adam sekali balik kampung.aku layan kan jer.

masa menunggu kak ipar aku.mula la karenah budak2 nih.karenah apa??sessi bergambar.macam berlakon bagai....tengok jer la.makcik dengan mama pun sama naik ko..









budak nih bila tengok abang2 dia dah berlari sana sini dia pun nak jugakkk..tak padan langsung.




ni duduk pun sebab aku cakap nak ambik gambo.pandai ok.cakap nak ambik gambo jer senyum.pastu thetap nak turun dari kerusi.




pastu turn kakak aku lak bersama anak2.kekonon aku temubual dia la...

aku: puan dari mana?suami tak ada sama?
akak kau: ana dari lubnan..
aku: bebenor jer puan nih.
akak aku: yer dik.betul2 bukan main2..(siap gelak2)
aku:fasih yer berbahasa melayu..sesat ker..
akak aku: tak sesat..kapal terhempas.tu yang duduk sini.pala pening.adik ambik gambo dik.nak wat kenangan...

masa nih aku dah pecah2 perot gelak.pas tu dia paksa aku lak bergambo.aku layan jer..




ni la bibik saya..akak aku kata okkk...bibik eh...ceria kan dapat datang malaysia..huhuhu




hari pertama berpuasa..layan kan jer e'in dengan yuzi..sian gak kat yuzi sebab 1st time poser.sedang kan dia tak sahur pagi tu.muka letih jer kan..




ni la novel yang aku beli tu. sanggup aku sengkang mata nak habis kan baca buku ni.citer nya memang best.ada 1 part tu leh buat aku emosi..nanti nak cari novel lagi..harap2..





akudankehidupan:tak tau nak makan apa hari nih...

Tiada ulasan: