Rabu, Ogos 05, 2009

hari2 yang sakit

ISNIN.

bangon tido jer aku dah rasa tekak aku lain macam.

jadi, layan kan je.

sampai ofis.wat keje macam biasa.

kena batok2.mata mula rasa panas.

aik, nak demam ke?

alahan kot.

pas lunch....

badan rasa lain macam dah.sedap kan hati tak mungkin aku demam.

dalam kol 4.nana dapat sms dari budak bilik sebelah.bilik kena pecah masok!

errmm!! macam tergamam jap.

untuk confirmkan.call balik budak bilik sebelah (su kelantan). dia pulak dah masok keje.su suruh call sorang lagi (zaza).

zaza kat balai polis wat report.duit dia hilang.dia soh aku dengan nana balik sebab polis nak datang nak tengok bilik aku n nana skali.

dalam 4.30 petang aku sampai rumah.rasa gigil jer.terperanjat tengok tingkap bilik 3 dari bawah takde.

'orang' tu masok bilik kami dari tingkap? tak sabar nak tengok keadaan bilik.

sekali masok....


























masa aku sampai bilik polis dah sampai pun.tengah ambik gambo kat bilik budak sebelah.

pastu datang kat bilik aku lak ambik gambo.dia suh kemas dulu dan peksa kalau2 ada barang yang hilang.

nak kemas tu la yang satu hal.badan dah rasa lemah2 ni.

siap kemas aku makan ubat n terus tido.bila tejaga.nano nak kuar.nano tanya kalau2 aku nak wat pesanan apa2.mula2 koyup jer aku pesan.sebab pala pening.

pastu sms nano.tomyam masam tak nak pedas.oleh kerana tak tahan.call budak akaun.azmil.tanya klinik panel company.mel bagi KLINIK FAIZAL kat UDA.

mak aii..dekat nya.layannn

badan dah tak tahan.

dah confirm tempat.tunggu nano balik. nak gi klinik.nano kata abg dia nak ikut.

aku: dia pandai drive tak?
nano:pandai tapi tet..tet..
aku: nah kunci keta.kalau pa pe kang tukar balik.

sampai klinik punya ramai pesakit.tapi tunggu kan jugak.kang tak masal H wang N wang pulak.

dalam 15 minit.nama aku kena panggil.

doktor: sakit apa?
aku: sakit tekak, batok n demam rasanya..(sambil sengih)
doktor: dah berapa hari?
aku: baru hari ni..
doktor: (letak kertas kawalan suhu bandan kot kat dahi aku).ermm demam 30.6..macam mana la awk leh kot2 bab demam.
aku: (senyum jer)

dia peksa tekak aku.tekak aku merah2.macam kena jangkitan kuman.

doktor: ok.saya bagi awk antibiotik nanti.jangan risau ni bukan penyakit yang tengah menular tuh.
aku: gulrp..selisih (dalam hati la)

nak tunggu ubat pun lama gak.tapi alang2 dah sampai tunggu jer la.bila nama dipanggil ni la yang aku dapat beserta MC 1 hari (semalam).







SELASA.

tak de pa yang leh aku buat.

bangun tido.8 pagi. mandi.makan ubat.tanpa makan apa2.terus tido lagi.layan kepala.

terjaga dalam kol 9 pagi.badan rasa macam kuar haba.padahal aku berselimut.mata berair2.sedih la tu.

cuba gagah kan diri. gi kedai berhampiran rumah.beli roti.nak wat alas perot.nanti pas 4 jam nak makan ubat lagi.

semalam adalah merupankan hari bersejarah la kiranya.

coz aku drive keta seperlahan2 yang mungkin.

pedal minyak tu kira dah habis kuat dah aku tekan.tapi kelajuan nya 30-40 km/j.

teror gak aku. hehehe



RABU. (hari ni)


bangun tido nano yang kejut.tanya aku keje tak.bukak mata bagun.terus mandi.badan macam rasa panas2 lagi.tapi gagah kan jugak.

tengah bersiap.dapat sms dari kak sue.

dia EL. baru aku nak ajak kak sue teman gi makan tomyam kat secret receipe.nak ajak nano. dia pose.

husband kak sue demam.kak sue pun dah rasa2 sama.janji bukan penyakit yang teruk2 udah la yer..

rindu esok nak jumpa kak sue.





akudankehidupan: tak sabo nak tengok citer setem.

Tiada ulasan: